Sociální pojišťovna (SP) dočasně upravila možnosti využití rezervačního systému, pomocí kterého se v běžném provozu lze elektronicky objednat na termín sepsání žádosti o některý z důchodů přímo v pobočce.
Sociální pojišťovna (SP) dočasně upravila možnosti využití rezervačního systému, pomocí kterého se v běžném provozu lze elektronicky objednat na termín sepsání žádosti o některý z důchodů přímo v pobočce. Důvodem je zkrácení úředních hodin poboček a omezení pohybu návštěvníků v jejich prostorách v souvislosti s pandemií nového koronavirus.
I přes přijímaným opatřením se podle SP neomezuje možnost žádat o důchodové dávky. „Dočasně bude proto rezervační systém využíván na elektronický sběr formulářů, pomocí kterých pojištěnci mohou iniciovat řízení o jejich důchodu,“ uvedla pojišťovna. Po vstupu do rezervačního systému na stránce www.socpoist.sk třeba zadat druh důchodu, který si chce občan vybavit, zadat pobočku nebo pracoviště podle místa trvalého bydliště žadatele a následně odeslat formulář.
Sociální pojišťovna nepotvrzuje přijetí mailu, ale přibližně do tří pracovních dnů bude žadatele kontaktovat pracovník příslušné pobočky a v závislosti na jeho konkrétní situace ho bude podrobně informovat o dalším postupu. „Pokud se pojištěnec rozhodne doručit Žádost o sepsání žádosti o důchodu po vytištění a ručním vyplnění poštou nebo osobně do schránky při vstupu do pobočky, může tak učinit a pak už bude následovat stejný postup jako v případě elektronického podání,“ vysvětlila pojišťovna.
https://zpravy-aktualne.cz/v-trnove-se-to-vre-kvuli-sporum-starosty-s-developerem/
https://aktualnednes.cz/schvalena-inflacni-pomoc-duchodcum-se-tyka-14-milionu-lidi/
https://zpravyspecial.cz/analyzovani-webu-klic-k-optimalizaci-online-pritomnosti/